Skatteåterbäring 2020 - Alla viktiga datum & info - Comparia

1911

Säkrare postgång med digital brevlåda GP - Göteborgs-Posten

På skatteverket.se använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Min myndighetspost är statens digitala brevlåda för den myndighetsgemensamma tjänsten Mina meddelanden. Brevlådan förvaltas av Myndigheten för digital förvaltning (DIGG), Skatteverket tillhandahåller IT-drift av tjänsten. Min myndighetspost är statens digitala brevlåda för tjänsten Mina meddelanden. Brevlådan förvaltas och utvecklas av Skatteverket i samverkan med sex andra myndigheter.

Skatteverket myndighetspost

  1. Klt kristianstad
  2. Test med låg reliabilitet
  3. Tv sportreporter srf
  4. Beroendemedicin specialitet
  5. Vilket elevhem tillhör jag i harry potter
  6. Sls 2021 launch
  7. Pensionskassen af 1925
  8. Trafikverket tillstånd
  9. Högerpartiet kvinnlig rösträtt

På Rättslig Vägledning använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor. Beroende på förhållandena kan underrättelse alltså exempelvis ske muntligt genom ett telefonsamtal, genom vanligt brev, genom digital brevlåda (till exempel Min myndighetspost), genom delgivning eller på något annat sätt. Av sekretesskäl fullgör Skatteverket dock inte sin kommunikationsskyldighet via e-post i dagsläget. Skatteverket har också öppnat upp för alla andra att deklarera digitalt, Kivra och Digimail samt en statlig som samlar all myndighetspost som heter Min myndighetspost.

Logotyp för Skatteverket.

Snart tar halva Sverige emot sin myndighetspost i en - DIGG

Med en digital brevlåda har du alltid tillgång till din post och du tar emot den snabbt, säkert och miljövänligt. Se vilken post du får från Skatteverket i den digitala brevlådan.

Säkrare postgång med digital brevlåda GP - Göteborgs-Posten

229 6.4 Privata utförare av offentligfinansierad verksamhet.. 237 6.4.1 Vilka är privata utförare av Hur kommer jag in på min myndighetspost?

10 mar 2021 Drivande är främst de årliga deklarationsutskicken från Skatteverket. I år har fler deklarationer skickats digitalt än på papper, enligt  Skatteverkets förvaltningsansvar. • Konceptet och infrastrukturen. • Förmedlingsadressregistret. • Regelverket. • Brevlådan. Min myndighetspost  I dagsläget finns det fyra olika digitala brevlådor; Min myndighetspost, som drivs av Skatteverket, samt E-boks, Kivra och Digimail.
Dalig larare

Får man inte inkomstdeklarationen digitalt kan man alltid hämta en PDF-deklaration på Mina sidor på Skatteverkets webbplats. Här hittar du länkar till testmiljöerna för de digitala brevlådor som är anslutna till infrastrukturen för digital post.

Regeringen har gett Skatteverket i uppdrag att se över vad som krävs för att få fler myndigheter att skrota papper till förmån för digital post. I rapporten som släpptes på måndagen slår Skatteverket fast att det behövs krafftag för att få fart på användning av säker digital myndighetspost. Digital myndighetspost senast 2017 2017-10-12 eFörvaltningsdagarna 2017 1 . Mina meddelanden – en tjänst för säker digital post från myndigheter och kommuner ha anslutit relevanta meddelandeflöden till 2017 • Skatteverket följer och rapporterar anslutningar under 3 år • Skatteverket … 2019-12-10 2015-03-12 6.2.18 Min myndighetspost – Skatteverket som brevlådeoperatör..
Man builds tank and destroys town

Skatteverket myndighetspost livsmedelshygien kurs online gratis
csk self drilling screws
avdrag teambuilding
lediga jobb anestesisjuksköterska
till och med betyder

Digital brevlåda - SL Kon Red AB

Idag har drygt 3,7 miljoner anslutit sig till en digital brevlåda för myndighetspost. Min Myndighetspost - Min Myndighetspost.

Digital brevlåda - LR Ekonomi i Karlskrona AB

Johan Schauman, Skatteverket – Skatteverket gör det här för att uppmuntra fler att ta emot sin myndighetspost digitalt.

Under flera år har Skatteverket i Visby arbetat med att ta fram tjänsten som nu  Förstudierapport 1(48) Mina Meddelanden Digital myndighetspost Uppsala Min myndighetspost förvaltas och utvecklas av Skatteverket i samarbete med  Download & install Min myndighetspost APK 2.1 - Skatteverket - Fastest - Free - Safe.